Yurtdışında Burs Bulmak
4- Adaylar Bakanlığımızdan başka bir çağrı beklemeden(telefon-e-posta-mülâkat çağrı yazısı), açıklanan mülâkat tarihinde, saat 09.00’da, tamamlamış oldukları belgelerin asılları ve 3’er (üç) adet kopyalarını ( ayrı ayrı telli dosyalar içerisinde) düzenleyerek mülâkat yeri ülke sayfalarında ayrıntılı olarak belirtilen Milli Eğitim Bakanlığı Bakanlıklar/Ankara adresinde hazır bulunacaklardır. Yol ve diğer masraflar adaylara aittir.
5- Mülâkatlar daha önceden belirtilen Bakanlığımızın merkez bina ilgili biriminde Bakanlıklar/Ankara adresinde saat 09.30’da başlayacaktır. Mülâkata alınacak adayların yoklaması sınav yerinde saat 09.00’da yapıldıktan sonra gelen adaylar kesinlikle mülâkata giremeyecektir.
6- Mülâkat Türkçe ve ilgili ülkenin istediği yabancı dilde Karma Burs Komisyonunca yapılır. Asıl ve yedek adaylar 50 ve üzeri puan alanlar arasından, başarı sırası ve kontenjana göre belirlenir. Sınav not ortalaması 50 puanın altında olan adaylar ilgili ülkenin burs kontenjanı bulunsa dahi aday gösterilmeyecektir.
7- Araştırma, lisansüstü ve doktora programına başvuran adayların çalışma programları mülâkat komisyonu tarafından öncelikle “Çalışmanın Yurtdışında Yapılmasının Gerekliliği ve Ülkemize Yararı” açısından değerlendirilecektir. Çalışma programları yetersiz bulunan adaylar başarısız sayılacaktır.
8- Mülâkat sonuçları mülâkat tarihinden sonra (25) gün içerisinde http://digmdb.meb.gov.tr vehttp://www.meb.gov.tr adreslerinde yayımlanacaktır. Mülâkat sonucunda aday gösterilmeyenlerin dosyaları adreslerine iade edilmeyecek, istemeleri halinde kendilerine elden verilecektir. Dosyasını en geç bir (1) ay içerisinde almayan adayların dosyalarından Bakanlığımız sorumlu değildir.
9- Başarılı adayların düzenledikleri dosyalar (3 kopya) ilgili ülke makamlarına iletilmek üzere Dışişleri Bakanlığına gönderilir. Adayların burstan yararlanabilmesi için ilgili ülke tarafından da kabul edilmesi gerekmektedir. Adayların sadece Türkçe Müracaat formalarının asılları ve imzalı örneğiBakanlığımızda kalacaktır.
10- Nihai kabulleri Bakanlığımıza ulaşan adaylara Bakanlığımızca bildirimde bulunulacak ve ekinde pasaport harcı alınmaması için sadece bir (1) defaya mahsus olmak üzere yazı gönderilecektir. Ayrıca kamu kuruluşlarında çalışanlar için yurt dışı izin işlemlerinde kullanılmak üzere “İLGİLİ MAKAMA” yazısı düzenlenecektir. Pasaport, vize, ulaşım vb. işlemler ilgililere aittir.
11- Başarılı olan adayın eğitimini hangi tarihte ve hangi eğitim kurumunda yapacağını ilgili ülkenin Ankara’daki Büyükelçiliği belirleyecek ve ülkeleri tarafından kabul edilen adayların gidiş işlemleri Büyükelçilikler tarafından gerçekleştirilecektir.
12- Lisansüstü eğitime ilişkin diploma denklik işlemleri Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) tarafından yapılmakta olup yurtdışında eğitim görülecek olan kurumun denkliği konusunda bursu kullanmadan önce YÖK’ten bilgi edinilebilir. Bu konuda sorumluluk adaylara aittir.
13- Başarılı olan adaylar, askerlik sevk tehir işlemleri için öğrenci olduklarına dair belge ile birlikte yurt dışı temsilciliklerimiz aracılığıyla Bakanlığımız Dış ilişkiler Genel Müdürlüğü’ne müracaat ederler. Zamanında yapılmayan müracaatlardan ilgili kişi sorumludur.
14- Mülâkatta başarılı olup aday gösterildikten sonra vazgeçenler durumu Bakanlığımıza dilekçe ile bildirmek zorundadır. Aksi halde iki yıl süreyle burs başvurusunda bulunamazlar.
15- Başarılı olsalar dahi, eksik belge ile başvurdukları ve duyurudaki genel ve özel şartlardan birini ve/veya birkaçını taşımadıkları sonradan anlaşılan adayların mülâkatları geçersiz sayılır.
16- Başarılı olup yurt dışında eğitimlerini tamamlayan adaylar izlenim ve çalışmalarını raporlandırarak ilgili kurumuna ve Bakanlığımız Dış İlişkiler Genel Müdürlüğüne en geç ülkemize döndükten bir (1) ay sonra sunmak zorundadırlar.
III. Başvuruda İşlem Basamakları:
1.Aşama:
Tüm burslar için “Burs Genel Şartları, Başvuru ve Seçim Şekli” aşağıdadır. Durumunuz Genel Şartlara uyuyorsa burs almak istediğiniz ülkenin adına tıklayarak her ülkenin kendi özel şartları, başvuru formları ve diğer belgelerine ulaşınız. Lütfen Genel Şartları çok dikkatli okuyarak bilgi edininiz.
2.Aşama:
Başvuru yapacağınız ülkenin ekler bölümünde yer alan Türkçe Başvuru Formunu (Türkçe – Word dosyası) bilgisayarda doldurarak (resim ve imzası olmayabilir) son başvuru tarihi dolmadan önce digmdb@meb.gov.tr e- posta adresine bir örneğini gönderiniz.
3.Aşama:
Başvuru Formunun (Türkçe – Word dosyası) diğer örneklerini de (imzalı ve fotoğraflı suretiyle ) istenen tüm belgelerle birlikte (3”er ayrı kopya telli dosya içerisinde) düzenleyerek mülâkat tarihinde Dış Burslar Şubesi temsilcisine elden teslim ediniz.
Burada anlatılan bilgiler dönemsel olarak güncellenmektedir fakat en doğru ve en güncel bilgiler için ilgili ülkenin konsolosluk sitesini incelemeyi unutmayın.
Amerika Öğrenci Vizesi
DEVAMI İÇİN BİR SONRAKİ SAYFA: